رفتن به محتوا

راهنمای خرید بهترین پاوربانک

پاور بانک یک دستگاه جمع و جور و قابل حمل است که انرژی الکتریکی را ذخیره می کند و به شما امکان می دهد هر زمان که به منبع برق استاندارد دسترسی ندارید، دستگاه های مختلف را در حال حرکت شارژ کنید.
پاور بانک ها به شکلی که امروزه می شناسیم، کمتر از یک دهه است که وجود دارند این ابزار بین سال‌های 2001 تا 2009 در حال توسعه بود، اما اولین بار سال 2011 در نمایشگاه بین‌المللی مصرف‌ کننده الکترونیک لاس وگاس ظاهر شد.
در این مقاله می خواهیم ویژگی های مهم خرید یک پاور بانک مناسب را با شما در میان بگذاریم

راهنمای خرید بهترین پاوربانک

فاکتورهایی که هنگام خرید پاور بانک باید در نظر گرفت

ظرفیت _ Capacity

ظرفیت شاید مهم ترین فاکتوری باشد که در هنگام خرید پاور بانک باید در نظر گرفت.
ظرفیت ذخیره‌ سازی انرژی پاوربانک‌ها به‌ طور گسترده‌ای متفاوت است، که تعداد دفعاتی را که یک پاوربانک قادر به شارژ کامل یک دستگاه خاص تا زمانی که ذخایر آن تمام شود را تعیین می‌کند.
داشتن یک پاوربانک با ظرفیت کافی مهم است، زیرا احتمالاً اوقاتی وجود دارد که برای مدت زمان قابل توجهی نتوانید به پریز برق دسترسی داشته باشید مثلاً در سفرهای جاده ایی طولانی
بهتر است ظرفیت اضافی داشته باشید و به آن نیاز نداشته باشید، تا اینکه به ظرفیت اضافی نیاز داشته باشید و آن را نداشته باشید ظرفیت پاوربانک معمولاً بر حسب:
میلی آمپر ساعت (milliampere hours) اندازه گیری می شود که با mAh نشان داده می شود اما این واحد اندازه گیری می تواند کاملا گمراه کننده باشد در زیر به چرایی آن می پردازیم
اگر قصد دارید از پاوربانک فقط برای شارژ گوشی هوشمند خود استفاده کنید، به طور کلی توصیه می کنیم یک پاوربانک با ظرفیت اسمی 10000 میلی آمپر ساعت بخرید، زیرا این مقدار اکثر گوشی های هوشمند را 3 تا 4 بار و اکثر تبلت ها را 1.5 بار به طور کامل شارژ می کند.
یک قانون کلی خوب برای طبیعت گردی، سفر و… این است که یک پاوربانک با ظرفیت 3 تا 4 برابر باتری دستگاه خود بخرید و اگر قصد دارید از آن برای شارژ کردن تبلت یا دستگاه های دیگری با باتری های بزرگتر استفاده کنید، به یک پاوربانک با ظرفیت سه برابر بیشتر نیاز خواهید داشت.

خوب، فرض کنید باتری گوشی هوشمند شما 2000 میلی آمپر ساعت و پاور بانک شما 10000 میلی آمپر ساعت است در این صورت باید انتظار داشته باشید که گوشی شما را پنج بار به طور کامل شارژ کند درست است؟اما این طرز فکر اشتباه است
دلیل این امر این است که conversion losses / تلفات تبدیل مختلفی وجود دارد 
و معمولاً باید حدود 25 تا 30 درصد از ظرفیت اسمی را حذف کنید تا تخمینی از ظرفیت کاری واقعی پاوربانک بدست آورید.
بنابراین برای یک پاوربانک 10000 میلی آمپر ساعتی، ظرفیت کار واقعی ممکن است نزدیک به 7500 میلی آمپر ساعت باشد و بنابراین باتری 2000 میلی آمپر ساعتی گوشی هوشمند شما را تنها بین سه تا چهار بار شارژ می کند.
انرژی در داخلPCB مخفف printed circuit board یعنی برد مدار چاپی پاوربانک در کابل شارژ و همچنین داخل مدار شارژ داخلی دستگاه شما از بین می رود.
این تلفات معمولاً حدود 10 درصد از کل شارژ پاوربانک را می گیرند البته پاوربانک های سطح بالا می توانند مجموع تلفات را کمتر از 10٪ بکنند. 
به عنوان مثال، پاوربانک های شیائومی در این مورد بسیار کارآمد هستند.
با این حال، هنگامی که یک سازنده اعلام می کند که نرخ تبدیل X ٪ است، مراقب باشید زیرا این عدد اغلب تنها به بازده PCB اشاره دارد و نه نرخ تبدیل کلی
اما بزرگترین کاهش ظرفیت ناشی از فرآیند تبدیل ولتاژ است که در داخل پاور بانک اتفاق می افتد. 
برای توضیح این موضوع، ابتدا باید معنی واقعی mAh را بفهمیم.
مقدار میلی آمپر ساعت در واقع ظرفیت ذخیره انرژی پاوربانک را اندازه گیری نمی کند.
معنی آن این است که پاوربانک می تواند جریان 10000 میلی آمپر را برای مدت یک ساعت 
با ولتاژ خاصی که باتری پاوربانک نیاز دارد تامین کند.
اما از آنجایی که باتری های پاوربانک 3.7 ولت و USB منبع تغذیه 5 ولتی است هنگامی که از آن برای شارژ دستگاه خود استفاده می کنید، تبدیل ولتاژ در داخل بسته باتری انجام می شود.
درواقع باتری 3.7 ولت خورا تبدیل به 5 ولت میکنند که باعث می شود 10000 میلی آمپر جریان بسته باتری کاهش یابد.
بنابراین اگر بخواهیم مشخص کنیم که یک پاوربانک چند بار دستگاه ما را شارژ می کند، واقعاً فقط علاقه مندیم که مقدار mAh پاوربانک را در 5 ولت بدانیم، نه مقدار اسمی mAh را که فقط برای 3.7 ولت معتبر است.
روش صحیح و جهانی برای اندازه گیری ظرفیت ذخیره سازی الکتریکی با میلی آمپر ساعت نیست، بلکه با 
watt-hours یا Wh است، واحدی که نشان می دهد یک باتری چقدر برق می تواند برای یک ساعت تامین کند.
برای محاسبه ظرفیت واقعی ذخیره انرژی یک پاوربانک، نه تنها باید مقدار میلی آمپر ساعت، بلکه ولتاژی را که می توان آن را تامین کرد نیز در نظر گرفت.
فرمول این است:
Watt hours = mAh x Voltage/1000.
چند عامل اضافی وجود دارد که می تواند بر ظرفیت پاوربانک شما تأثیر بگذارد.
پاوربانکی که دستگاه‌ها را با نرخ‌های سریع‌ تر شارژ می‌کند نیز می‌تواند متحمل تلفات تبدیل بالاتری شود، اگرچه این امری است که احتمالاً مایلید برای شارژ سریع‌ تر دستگاه خود انجام دهید.
قرار دادن پاوربانک خود در محیط های بسیار سرد یا گرم نیز می تواند باعث از دست دادن انرژی ذخیره شده آن شود یا حتی می تواند برای همیشه به باتری آسیب برساند و در صورت غفلت از استفاده از پاوربانک خود دچار پدیده ای به نام خود تخلیه، انرژی ذخیره می شود یعنی به مرور زمان اگر از پاور بانک شارژ شده خود استفاده نکنید انرژی ذخیره شده آن از بین می رود .
بنابراین اگر چند هفته یا چند ماه از پاوربانک خود استفاده نکرده اید، باید آن را دوباره به شارژر وصل کنید، حتی اگر زمانی که استفاده از آن را متوقف کردید، آن را به طور کامل شارژ کرده باشید

وزن _ Weight

اگر میخواهید پاوربانک را در دستان خود یا در جیب شلوار بگذارید و حمل کنید باید وزن یک پاوربانک را در نظر بگیرید زیرا بسیاری از شارژرها مناسب جیب نیستند.
پاور بانک های قابل حمل با افزایش ظرفیت، سنگین‌ تر می‌شوند، به‌ نظر ما، شارژرهای 20000 میلی‌آمپر ساعتی برای سفر بسیار سنگین می‌شوند.
ما احساس می کنیم که پاوربانک های 10000 میلی آمپری بهترین تعادل را بین ظرفیت شارژ و وزن برقرار می کنند.
وزن معقول برای یک پاوربانک با این ظرفیت در هر جایی بین 150 تا 250 گرم خواهد بود.
اگر به هر دلیلی به یک پاوربانک با ظرفیت بالا نیاز دارید، ممکن است بتوانید حمل چیز سنگین‌ تری را توجیه کنید.
به طور کلی، هر چه سبک تر باشد بهتر است، اما مراقب پاوربانک هایی باشید که به طور غیرعادی سبک هستند، زیرا این می تواند هشداری باشد که اجزای داخلی، مانند باتری یا مکانیسم های ایمنی، به شدت آسیب دیده اند یا جنس خوبی ندارند.

اندازه _ Size

پاوربانک های جمع و جورتر به راحتی داخل جیب ها، کیسه ها و محفظه های کوله پشتی می رود و فضای بیشتری را در این مکان ها برای سایر موارد مهم باقی می گذارد.
یک پاوربانک جمع و جور نیز می‌تواند راحت‌ تر در جیب‌های شلوار شما قرار بگیرد استفاده از تلفن را در حین حرکت و درحالی که شارژ می شود آسان می‌کند.
قانون کلی در اینجا این است که کوچکتر بهتر است، تا زمانی که نیاز به پاور بانک با ظرفیت بالا نداشته باشید

طرح _ Design

طراحی پاوربانکی که تصمیم به خرید آن دارید تا حد زیادی تحت تأثیر سلیقه شخصی است، اما طراحی همچنین می تواند پیامدهای عملی مهمی داشته باشد و بر کاربرپسند بودن محصول تأثیر بگذارد.
پاوربانک ها از نظر شکل متفاوت هستند، اگرچه اکثر آنها کم و بیش مستطیلی با درجات مختلف ضخامت هستند.
به ندرت با پاوربانک هایی مواجه می شوید که به شکل استوانه ای، بیضی، مکعبی و یا حتی کاملاً نازک هستند ما حتی یک پاوربانک به شکل فلفل قرمز تند دیده ایم.
طراحی نسبتاً شیک، قرار دادن پاوربانک را در یک جیب تنگ یا کوله‌ پشتی آسان می‌کند لبه‌ های گرد نه تنها زیبا به نظر می‌رسند، بلکه به پاوربانک اجازه می‌دهند تا به راحتی در دست نگه داشته شود، و اغلب هنگام شارژ شدن گوشی و نیاز به استفاده از آن، پاوربانک و تلفن را در دست نگه می‌دارید.
محل درگاه های شارژ را نیز در نظر بگیرید. 
اگر پورت های ورودی و خروجی بسیار نزدیک به هم قرار گیرند، اتصال همزمان کابل ها به هر دوی این درگاه ها دشوار خواهد بود.
این ممکن است استفاده از شارژ عبوری را دشوار کند (شارژ دستگاه شما از پاور بانک در حالی که دستگاه به طور همزمان از برق شارژ می شود)، حتی اگر پاور بانک از آن پشتیبانی کند.
زیبایی شناسی احتمالا برای بسیاری از ما بیشتر از آن چیزی که به زبان می آوریم اهمیت دارد. 
رنگ و ظاهر کلی را انتخاب کنید که از نظر زیبایی شناسی خوشایند باشد، تا بعداً از تصمیم خود پشیمان نشوید. 
همچنین، محصول را به طور کامل بررسی کنید یک چهره ممکن است لوگو یا نام تجاری بزرگی داشته باشد که شما را آزار دهد.
سطوح براق و صیقلی نسبت به سطوح مات در برابر خراش و اثر انگشت آسیب پذیرتر هستند. 
همچنین به یاد داشته باشید که یک پاوربانک با رنگ تیره تر مانند مشکی در پوشاندن آثار خراش، اثر انگشت و آسیب به پوسته بهتر عمل می کند.

کیفیت ساخت _ Build quality

یک پاوربانک سست یا شکننده که از پلاستیک ارزان قیمت یا سایر مواد بی کیفیت ساخته شده است ممکن است با کوچیک ترین ضربه بشکند و از کار بیوفند شما چیزی قوی می خواهید که بتواند در برابر سقوط ها، ضربه ها مقاومت کند پوسته های پاوربانک برتر از موادی مانند آلومینیوم آنودایز، پلی کربنات، لاستیک سیلیکونی وPC-ABS مخفف polycarbonate acrylonitrile butadiene styrene ساخته شده اند.
برخی از این مواد دارای خواص مقاوم در برابر حرارت یا مقاوم در برابر آتش هستند. 
برخی از پاوربانک ها نیز دارای پوسته های چند لایه برای تقویت بیشتر هستند.
پاور بانک های باکیفیت‌ تر نیز باید تست‌های لرزش، شوک و دما را قبل از ارسال به بیرون پشت سربگذارند به طور کلی ناهموارترین و بادوام ترین پاور بانک های قابل حمل آنهایی هستند که برای استفاده در فضای باز، کمپینگ، کوهنوردی و غیره طراحی شده اند، اما این شارژرها ممکن است دارای ویژگی های اضافی باشند که برای استفاده روزمره به آنها نیاز نداشته باشید

نام تجاری _ Brand

برای اطمینان از اینکه محصولی با کیفیت می‌خرید، بهتر است از برند های معتبر در بازار پاوربانک‌ها مانند
Anker
RAVPower
Asus
Lenovo
Samsung
Xiaomi استفاده کنید
پاوربانک های بدون مارک یا واحدهای ساخته شده توسط سازندگان نامشخص بیشتر احتمال دارد برای شما مشکل ایجاد کنند. 
یک پاور بانک نامرغوب در بهترین حالت نمی تواند دستگاه شما را به درستی شارژ کند و در بدترین حالت به آن آسیب می رساند.
همچنین کلی پاور بانک فیک وجود دارد یعنی شما فکر می کنید در حال خرید یک پاوربانک ساخته شده توسط یک سازنده معتبر هستید اما در واقع فقط یک تقلید جعلی است. پاوربانک‌های مشکوک ارزان، بی‌کیفیت اغلب در متروها به خریداران ناآگاه فروخته می‌شوند.
اما فرض کنید در حال خرید در مکان‌های نامناسب برای پاوربانک هستید. 
پس چگونه می توانید یک پاور بانک تقلبی را در یک نگاه از اصلی تشخیص دهید؟
خوب، پاسخ از مدلی به مدل دیگر متفاوت است.
آنها مقداری ظرفیت فوق العاده بالا مانند 50000 میلی آمپر ساعت یا 100000 میلی آمپر ساعت را با قیمت بسیار کم یا در یک واحد بسیار سبک وزن یا جمع و جور وعده می دهند یا ممکن است شکل ظاهری برند یا نام برند اشتباه املایی داشته باشد.

تعداد و نوع پورت ها

تعداد و نوع پورت های یک پاور بانک یکی دیگر از عواملی است که باید در نظر گرفته شود
بسیاری از پاوربانک ها دارای یک پورت خروجی هستند و با این نوع پاور بانک می توانید هر بار فقط یک دستگاه را شارژ کنید البته اگر قصد دارید از پاوربانک فقط برای شارژ یک دستگاه استفاده کنید خوب است.
پاوربانک های دیگر، به خصوص مدل های با ظرفیت بالا، می توانند دارای پورت های خروجی دوگانه، سه پورت، چهار پورت یا بیشتر باشند.
مزیت داشتن چندین پورت این است که می توانید دو یا چند دستگاه را به طور همزمان شارژ کنید
اکثر پاوربانک‌هایی که دیده‌ایم از پورت‌های USB-A برای خروجی استفاده می‌کنند و در برخی مدل‌ها با فناوری شارژ سریع Qualcomm سازگار هستند.برای ورودی، اکثر پاوربانک ها دارای پورت میکرو USB هستند همچنین در برخی از پاوربانک ها درگاه های ورودی USB-C را خواهید یافت.

توان خروجی

توان خروجی پاوربانک میزان زمان شارژ شدن دستگاه شما را تعیین می کند.
واضح است که سرعت شارژ بسیار مهم است زیرا مطمئناً نمی خواهید دستگاه خود را به طور دائم به پاوربانک متصل نگه دارید تا بتوانید از آن استفاده کنید. وقتی کابل شارژی وجود ندارد، استفاده از تلفن بسیار لذت بخش تر است.
شارژرهای قابل حمل در حداکثر جریان الکتریکی خروجی متفاوت هستند که معمولاً با آمپر (A) اندازه گیری می شود.
استاندارد فعلی برای پاوربانک ها 2 آمپر است، اما برخی از مدل ها حداکثر خروجی 2.4 آمپر دارند و تا زمانی که دستگاه شما این جریان را بپذیرد، می توانند دستگاه شما را سریعتر شارژ کنند.
اگر پاوربانک بتواند جریان بیشتری را نسبت به نیاز دستگاه شما تامین کند، معمولاً مشکلی نیست، زیرا دستگاه شما فقط تا جایی که می تواند جریان داشته باشد جریان می گیرد از طرف دیگر، اگر پاوربانک نتواند جریان مورد نیاز دستگاه شما را تامین کند، ممکن است شارژ نشود یا بسیار کند شارژ شود.
به همین دلیل است که پاوربانک هایی با جریان خروجی بالا همیشه به آنهایی که جریان خروجی پایینی دارند ارجحیت دارند. از پاوربانک هایی که فقط باتری 1 آمپری یا کمتر را تامین می کنند خودداری کنید، زیرا شارژ دستگاه شما بیش از حد طول می کشد.
همچنین پاوربانک های زیادی وجود دارند که از Qualcomm Quick Charge پشتیبانی می کنند، فناوری شارژی که با برخی از دستگاه های مجهز به اسنپدراگون ادغام شده و سرعت شارژ را فراتر از حد معمول می رساند.
اگر هم پاور بانک و هم دستگاه تلفن همراه شما از QQC پشتیبانی می کنند، می توانید از شارژ سریعتر نسبت به شارژر 2.4 آمپری لذت ببرید.
Qualcomm Quick Charge اکنون دارای پنج استاندارد است (آنها هر سال یک استاندارد جدید منتشر می کنند) – 1.0، 2.0، 3.0، 4 و 4+، با همه اینها امکان شارژ سریعتری نسبت به شارژرهای USB استاندارد وجود دارد.
پاوربانک‌هایی با پورت‌های خروجی متعدد، که معمولاً مدل‌های پرظرفیت و بزرگ‌ تر هستند، معمولاً مجموع خروجی جریان کمتری دارند.
به عنوان مثال، اگر یک پاوربانک دارای 3 پورت خروجی باشد، هر پورت ممکن است در صورت استفاده به تنهایی 2.4 A را تامین کند، اما زمانی که هر سه پورت به طور همزمان استفاده می شود، کل خروجی تنها 5.4 A است، به این معنی که هر پورت اکنون تنها خروجی 1.8 A دارد
گفته می‌شود که می‌توانید پاوربانک‌هایی پیدا کنید که خروجی کامل هر پورت را در حین شارژ چندین دستگاه حفظ می‌کنند، اما می‌توانید انتظار داشته باشید که برای خرید آن‌ها باید پول بیشتری بپردازید.
برخی از پاور بانک ها دو درگاه خروجی متفاوت برای هر پورت دارند، درگاه خروجی پایین‌ تر برای شارژ گوشی‌های هوشمند و پورت خروجی بالاتر برای شارژ دستگاه‌های بزرگ‌ تر مانند تبلت‌ها طراحی شده است.

ورودی برق

بدیهی است که پاور بانک ها باید قبل از زمانی که انتظار دارید به آنها نیاز داشته باشید شارژ شوند. معمولاً آنها را از شب قبل شارژ می کنید تا برای روز بعد آماده شوند.
اگر پاوربانک پس از وصل شدن به پریز برق به سرعت شارژ شود بسیار مفید است
سرعت شارژ مجدد پاوربانک به ظرفیت آن و همچنین حداکثر جریان ورودی آن بستگی دارد.
پاوربانک‌های با ظرفیت بالا به دلیل ظرفیت بسیار زیادشان نسبت به شارژرهای کم‌ ظرفیت تر بیشتر طول می‌کشند، اما بسیاری از آنها جریان ورودی بالاتری را نیز می‌پذیرند که فرآیند شارژ را تسریع می‌کند.
حداکثر جریان ورودی اکثر شارژرهای قابل حمل معمولاً بین 1 آمپر تا 2.4 آمپر کاهش می یابد.
هرچه حداکثر ورودی بالاتر باشد، دستگاه به طور بالقوه می تواند سریعتر شارژ شود، اما شارژر دیواری و کابل شارژ شما نیز باید حداکثر ورودی را پشتیبانی کنند.
بسیاری از آداپتورهای دیواری AC فقط از 1A پشتیبانی می کنند، بنابراین اگر پاوربانک شما ورودی بالاتری را می پذیرد، به دنبال آداپتوری باشید که بتواند 2A یا 2.4A را پشتیبانی کند.
اکثر پاوربانک‌ها تنها در چند ساعت به طور کامل شارژ می‌شوند، در حالی که سایر پاوربانک‌ها، به‌ ویژه مدل‌های با ظرفیت بالا، ممکن است تمام شب را طول بکشند.

نوع باتری

تفاوت بین باتری های لیتیوم یون، لیتیوم یون پلیمر و لیتیوم پلیمر چیست؟
اگر این را نمی دانید، احتمالاً هنگام خرید پاوربانک گیج خواهید شد اساساً، باتری‌های لیتیوم یونی یک چیز هستند، باتری‌های لیتیوم یون پلیمری همان فناوری باتری در یک محفظه پلیمری انعطاف‌ پذیرترهستند، در حالی که باتری‌های لیتیوم پلیمری از فناوری کمی متفاوت تر استفاده می‌کنند.
این می تواند گیج کننده باشد زیرا برخی از تولیدکنندگان ادعا می کنند که از باتری های لیتیوم پلیمری استفاده می کنند در حالی که آنها واقعاً از باتری های لیتیوم یون پلیمری استفاده نمی کنند
باتری های لیتیوم پلیمر واقعی از یک ژل یا پلیمر ریز متخلخل به جای الکترولیت مایع استفاده می کنند که باتری های لیتیوم یون استفاده نمی کنند.
آنها را می‌توان نازک‌ تر از باتری‌های لیتیوم یونی ساخت و گفته می‌شود که ایمن‌تر هستند، اما هزینه بیشتری برای ساخت دارند، طول عمر کمتری دارند و ممکن است چگالی انرژی کمتری داشته باشند باتری‌های لیتیوم پلیمری اغلب در لپ‌تاپ‌ها و خودروهای الکتریکی جدیدتر یافت می‌شوند و اکنون به نظر می‌رسد که راه خود را به پاوربانک‌ها نیز باز کرده‌اند.

ویژگی های ایمنی

به طور کلی اعتقاد بر این است که باتری های لیتیوم-پلیمر ایمن تر از باتری های لیتیوم-یونی هستند، به این معنا که احتمال انفجار یا آتش سوزی کمتری دارند.
یک شاخص کلی کیفیت باتری، درجه است که درجه A نشان دهنده کیفیت بالا است.
پاوربانک های با کیفیت بالاتر دارای مدار محافظ داخلی (PTC) هستند تا از گرمای بیش از حد، اتصال کوتاه، نوسانات ولتاژ، نوسانات جریان و شارژ بیش از حد دستگاه شما پس از شارژ کامل محافظت کنند.
اگرچه این ویژگی ها ممکن است قیمت را افزایش دهند
یک پاوربانک خوب باید تعدادی گواهینامه ایمنی بین المللی نیز داشته باشد، اما شناخته شده ترین آنها گواهینامه UL است.
پاوربانک هایی که دارای گواهینامه UL مخفف Underwriters Laboratories هستند، قابل اعتمادتر هستند، زیرا به این معنی است که تست UL 1642 را گذرانده اند یعنی آنها در معرض آزمایش و ممیزی دقیق الکتریکی، مکانیکی، محیطی و در معرض آتش قرار گرفته اند.

چراغ های نشانگر LED

اکثر آخرین مدل های پاور بانک دارای 3 یا 4 عدد چراغ نشانگر LED هستند که در نزدیکی دکمه پاور و درگاه های شارژ قرار دارند.
چراغ‌های نشانگر تقریباً به شما می‌گویند چقدر شارژ در پاوربانک باقی مانده است، اینکه آیا از منبع برق شارژ می‌شود یا نه، آیا دستگاه شما در حال شارژ است یا نه و سایر اطلاعات مهم.

وسایل جانبی

ممکن است پاور بانک شما همراه با کیف یا کیف مسافرتی باشد یا نباشد.
ما احساس می کنیم یک کیف برای محافظت بیشتر در برابر ضربه، گرد و غبار، آب و خراش مهم است. 
همچنین می توانید یک کابل شارژ را در داخل کیف نگه دارید تا آن را گم نکنید.
اگر پاوربانک شما همراه با کیف عرضه نمی‌شود، زیاد نگران نباشید، زیرا احتمالاً می‌توانید یکی از آن‌ها را جداگانه خریداری کنید
حتی می توانید یک کیسه کوچک طراحی شده برای انجام کار دیگری متناسب با پاور بانک خود تهیه کنید.

گارانتی

پاوربانک ها معمولا یک دوره گارانتی از 6 تا 18 ماه ارائه می دهند. یک دوره گارانتی طولانی همیشه یک امتیاز است و نشان می دهد که سازنده به طول عمر محصول خود ایمان زیادی دارد. Anker یکی از تولیدکنندگان بسته باتری است که به خاطر دوره های گارانتی سخاوتمندانه 18 ماهه خود شناخته شده است.

قیمت

در حالی که قطعاً نمی خواهید برای یک پاوربانک پول زیادی بپردازید اما توجه داشته باشید که نباید خیلی ارزان هم باشد مبادا کیفیت آن کاهش یابد یا در نهایت به دستگاه آسیب وارد کنید.
تعداد زیادی پاوربانک به طرز مشکوکی ارزان یا سبک در بازار وجود دارد که ادعا می‌کنند ظرفیت‌های بالایی دارند، اما احتمالاً کیفیت ساخت پایینی دارند یا ممکن است باتری بازسازی‌ شده‌ای داشته باشند که به سرعت ظرفیت خود را از دست می‌دهد.
و بخصوص خرید یک پاوربانک ارزان قیمت منطقی نیست اگر دستگاهی گران قیمت و سطح بالا دارید.
قیمت متوسط ​​معمولاً بهترین گزینه برای خرید پاوربانک است، زیرا معمولاً تعادل خوبی بین کیفیت، ویژگی‌ها و قیمت خواهید داشت.
برای پاوربانک‌هایی با ظرفیت‌های بالاتر، سرعت شارژ سریع‌تر، ویژگی‌های ایمنی بیشتر و کیفیت ساخت بهتر، انتظار پرداخت هزینه بیشتری را داشته باشید.

بازگشت به بالا