رفتن به محتوا

راهنمای خرید بهترین کارت کپچر

اگر می‌خواهید داده‌های با کیفیت بالا را از دستگاه‌های PS4، Xbox one یا Wii ضبط کنید، قطعاً به یک کارت ضبط نیاز دارید.
Capture Card به طور گسترده توسط دوستداران بازی استفاده می شود که از آن برای ضبط ویدیوهای مختلف بازی استفاده می کنند. این کارت های ضبط از ضبط پخش زنده با کیفیت بالا پشتیبانی می کنند و اگر می خواهید DVD ها را به فرمت HD تبدیل کنید. پس از ضبط، این فیلم های ضبط شده ذخیره می شوند و می توانند بعداً در اینترنت بارگذاری شوند.
با این حال، از آنجایی که تعداد زیادی کارت ضبط در بازار وجود دارد، ممکن است انتخاب یکی از آنها برای کاربران دشوار باشد. در اینجا مقاله ای برای معرفی ده کارت کپچر پرکاربرد است. امیدواریم با مزایا و معایب هر کارت کپچر آشنا شوید و بتوانید مناسب ترین کارت را برای خود انتخاب کنید.

کارت ضبط برای استریم چیست؟

هدف از پخش جریانی این است که به مخاطبان خود آنچه را که در صفحه نمایش خود می بینید نشان دهید. 
برای انجام این کار، به چیزی نیاز دارید که صفحه نمایش شما را ضبط کند.
کارت کپچر به عنوان مبدل داده عمل می کند. 
این دستگاهی به اندازه کف دست و جعبه‌ای است که داده‌های یک مصاحبه پادکست ویدیویی، یک بازی ویدیویی و به طور کلی صفحه نمایش شما را ضبط می‌کند و آن را به محتوای ویدیویی تبدیل می‌کند.
کارت‌های کپچر می‌توانند مستقیماً روی پلتفرمی مانند Twitch پخش شوند یا گیم‌پلی ضبط کنند تا بعداً در YouTube آپلود شوند.
اکثر کارت های کپچر با استفاده از کابل HDMI به دستگاه بازی و رایانه شخصی شما متصل می شوند. 
برخی از آنها دارای نقاط اتصال اضافی مانند USB و Thunderbolt 3 هستند تا اتصال به دستگاه‌های مختلف، از رایانه‌های شخصی گرفته تا کنسول‌های بازی ویدیویی را تسهیل کنند.

کارت کپچر چیست؟

کارت ضبط یک دستگاه ورودی است که برای تبدیل سیگنال‌های بازی به داده‌های دیجیتالی که می‌توانند در اینترنت آپلود شوند استفاده می‌شود. این به دوستداران بازی کمک می کند تا بازی های مورد علاقه خود را ضبط و ذخیره کنند.
با کارت کپچر و سایر لوازم جانبی مانند کابل HDMI، امکان پخش جریانی، ضبط و اشتراک گذاری کل بازی وجود دارد. اکنون می‌توانید یک بازی هیجان‌انگیز را از پلی‌استیشن خود ذخیره کنید تا بعداً آن را بررسی کنید یا در پلتفرم‌های رسانه اجتماعی خود آپلود کنید.

کارت کپچر چگونه کار می کند؟

Capture cards در واقع خدماتی را برای گرفتن سیگنال های ویدئویی از دستگاه های خارجی از طریق اتصال HDMI ارائه می دهد.
این به کاربران کمک می کند تا از کنسول های بازی خود مانند پلی استیشن یا ایکس باکس و غیره عکس بگیرند. کارت ضبط مانند یک گیرنده داده ورودی عمل می کند. هنگامی که کاربر روی دو رایانه شخصی کار می کند که یکی برای انجام بازی ها و دیگری برای پخش جریانی استفاده می شود، کارت ضبط به رایانه استریم متصل می شود.
GPU کامپیوتر بازی به طور مداوم داده ها را به این کارت ضبط منتقل می کند. این سیگنال بنا به نیاز ضبط، ضبط و کدگذاری می شود، در نهایت می توان آن را در سایت هایی مانند Twitch بارگذاری کرد. تعداد کمی از کارت‌های ضبط با رمزگذار داخلی طراحی شده‌اند، بنابراین عملکردی مشابه یک CPU در زمان پخش دارند.

شرایط مربوط به کارت کپچر:
ضبط: به سادگی فرآیند ضبط صدا یا ویدیوی زنده در S-Video، RF Modulated Video، Analog composite video یا digital video مانند HDMI و SDI است.
ضبط: فعالیت ضبط صدا یا تصویر به صورت داده های دیجیتالی است که کاملاً با سیستم کامپیوتری سازگار است.
رمزگذاری: فعالیت تبدیل تمام دنباله‌های کاراکتر خام به شکل کدگذاری شده به عنوان رمزگذاری شناخته می‌شود. برای محتوای ویدیویی ترجیحاً از فرمت رمزگذاری CPU استفاده می شود.
پخش/جریان: فرآیند به اشتراک گذاری یا توزیع محتوای صوتی/تصویری با مخاطبان زیادی با کمک برخی از سیستم های ارتباط جمعی الکترونیکی است. این روزها به عنوان فرآیند پخش مدرن، پخش بازی های ویدیویی بیشتر و بیشتر محبوب می شود.

چگونه کارت کپچر را تنظیم کنیم؟

با کمک اتصال HDMI می توانید Game Capture Card خود را به کنسول بازی متصل کنید. حتی فیلم ها را می توان از طریق پورت HDMI به تلویزیون منتقل کرد

برای تنظیم آسان این مراحل را دنبال کنید:
مرحله 1 ابتدا با کمک کابل HDMI بین ترمینال HDMI کارت Game Capture و کنسول خود ارتباط برقرار کنید.
مرحله 2 پورت خروجی HDMI کارت Game Capture باید با کمک کابل HDMI موجود به تلویزیون متصل شود.
مرحله 3 با کمک کابل USB موجود در داخل جعبه، باید رایانه شخصی یا دستگاه مک خود را با کارت Game Capture متصل کنید.

در زیر جزئیات کمی در مورد اتصال و سیستم مورد نیاز آورده شده است:
کابل یو اس بی
2 عدد کابل HDMI
کنسول
کامپیوتر با پردازنده i7
سرعت آپلود داده ها – حدود 10 مگابایت در ثانیه در مورد وضوح 1080p و 5 مگابایت بر ثانیه برای وضوح 720p.

انواع کارت های کپچر

با توجه به پشتیبانی پلت فرم، پنج نوع اصلی کارت ضبط وجود دارد. در اینجا خلاصه ای دقیق از هر نوع آورده شده است.

کامپیوتر: اگر روی dual system کار می کنید، یک دستگاه ضبط به شما کمک می کند این رایانه دوم را به رایانه اصلی متصل کنید. که به شما این امکان را می دهد تا عملکرد بهینه را در رایانه بازی خود حفظ کنید. این امر به ویژه برای گیمرهای رقابتی مهم است. گیمرهایی که باید با نرخ FPS رقابتی بازی یکنند، فیلمبرداری و ضبط کنند، و به طور همزمان پخش جریانی داشته باشند.

PlayStation: برای گیمرهای PS، Capture Card قطعا انعطاف بیشتری را در انجام برخی کارهای فانتزی اضافه می کند. در مقایسه با نرم افزار ساده، این کارت به کاربران در پخش آسان، ضبط و ویرایش فیلم بازی کمک می کند.

ایکس‌باکس: کارت‌های کپچر برای کاربران ایکس‌باکس مفید هستند، زیرا می‌توانند در مقایسه با نرم‌افزارهای ساده، به آن‌ها کمک کنند تا فیلم‌های بازی با اندازه بزرگ‌ تر را مدیریت کنند. پخش و ویرایش با پشتیبانی از کارت ضبط بسیار آسان تر می شود.

مک: کارت‌های ضبط ویژه کمی وجود دارد که از پخش بازی در پلتفرم مک پشتیبانی می‌کنند. این اجازه می دهد تا جریان بیش از سطح وضوح باشد.

3DS و Wii: برای کمک به انتقال آسان محتوا بین این دستگاه ها، باید یک کارت Capture مخصوص 3DS یا Wii خریداری کنید.

کارت های ضبط محبوب:

Elgato: تعداد کمی از کارت های کپچر از Elgato HD60 Pro، HD60 S و HD 60 هستند. این شرکت برای تولید کارت های خارجی به خوبی شناخته شده است، اما HD60 pro یکی از کارت های ضبط داخلی است که اخیراً راه اندازی شده است.

AVerMedia: در اینجا رقیب اصلی Elgato است که مجموعه ای از کارت های محبوب Capture را ارائه می دهد. Live Gamer Extreme، AVerCapture HD و C985 Live Gamer HD برخی از محبوب ترین کارت های عکسبرداری Aver Media هستند.
همچنین کارت های عکس برداری مقرون به صرفه مختلفی را برای کاربران ایجاد می کند و خدمات کارآمد به مشتریان را همراه با سازگاری نرم افزاری بهتر با هر محصول ارائه می دهد.

تفاوت بین نرم افزار ضبط و ضبط بازی:

کارت ضبط بازی در واقع یک دستگاه سخت افزاری است که سیگنال ویدیویی را می پذیرد و آن را ضبط می کند. هنگامی که روی دو رایانه شخصی کار می کنید، از سیستم اصلی برای اجرای بازی استفاده می شود و سیگنال های ویدیویی را به سیستم دیگری که کارت ضبط به آن متصل است ارسال می کند. کامپیوتر دوم کار ضبط را با کمک کارت کپچر انجام می دهد و هرگز بر عملکرد سیستم اول شما تأثیر نمی گذارد.
از طرف دیگر، از نرم افزار کپچر برای ضبط ویدیو در همان رایانه شخصی که برنامه یا بازی شما روی آن در حال اجرا است استفاده کنید. اکنون با توجه به اینکه وظیفه ضبط در همان سیستم اتفاق می افتد، قطعاً بر عملکرد رایانه شخصی شما تأثیر می گذارد. مزیت نرم افزار کپچر این است که با قیمت بسیار پایین تری نسبت به کارت کپچر در دسترس است.
توجه به این نکته مهم است که تنها تعداد کمی از کارت های ضبط قادر به ضبط سیگنال های صوتی در هنگام پردازش اطلاعات ویدیویی هستند. همچنین، آنها می‌توانند از پخش صدا فقط از یک منبع پشتیبانی کنند و کارت‌های ضبط می‌توانند با وضوح یا نرخ فریم استاندارد کار کنند.

آیا به کارت کپچر نیاز دارم؟
بسیاری از کاربران هنوز در مورد اینکه آیا به کارت کپچر نیاز دارند یا خیر سردرگم هستند. اگر شما نیز یکی از آنها هستید، چند مزیت محبوب کارت های کپچر در زیر ذکر شده است که می تواند به شما در تصمیم گیری درست کمک کند:
به جریان داده با کیفیت بالا کمک می کند.
اگر می‌خواهید خود را در میان سایر پخش‌کننده‌ها در صدر قرار دهید، کارت‌های Capture این فرصت را برای شما فراهم می‌کنند تا از پوشش‌های سفارشی برای پخش جریانی استفاده کنید. این به سادگی ارزش برند را به محتوای شما اضافه می کند.
پخش جریانی که توسط کارت‌های ضبط پشتیبانی می‌شود، بدون تاخیر است و با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌شود تا بینندگان همیشه راضی بمانند.
این به کاربران در مدیریت آسان و ایجاد کتابخانه کلیپ های ویدئویی حتی در حافظه خارجی کمک می کند.

راهنمای خرید کارت کپچر

چند ویژگی مهم وجود دارد که باید هنگام خرید کارت کپچر به دنبال آنها باشید.
آنها شامل:
کیفیت تصویر
نرخ فریم
پهنای باند
فضای ذخیره سازی
هستند.

رابط
رابط کارت ضبط نحوه اتصال آن به دستگاه های دیگر را توصیف می کند. 
شما می خواهید یک کارت ضبط سازگار با دستگاه بازی خود دریافت کنید، چه از رایانه شخصی، ایکس باکس یا کنسول دیگری استفاده می کنید، و با رایانه ای که برای پخش جریانی استفاده می کنید.
سه تا از رایج ترین رابط ها USB، PCI-e و Thunderbolt 3 هستند. بهترین رابط برای شما به دستگاهی که قصد دارید برای پخش جریانی و سایر مشخصات استفاده کنید بستگی دارد.

رابط USB: کارت ضبط با رابط USB یکی از متنوع ترین گزینه ها است زیرا می تواند به چندین دستگاه متصل شود. 
کارت های ضبط رابط USB با لپ تاپ ها، رایانه های شخصی و کنسول های بازی سازگار هستند. 
همچنین قابل حمل است، بنابراین می توانید در سفر یا در تعطیلات استریم کنید. 
با این حال، پهنای باند کمتری نسبت به رابط‌های PCI-e دارند، به این معنی که جریان شما کندتر یا حتی تاخیر خواهد داشت.
رابط PCI-e : این رایج ترین شکل رابط برای کارت های ضبط است. 
اینترفیس‌های PCI-e کاملاً واضح هستند – آنها عمدتاً با رایانه‌های شخصی سازگار هستند. 
این به شما انعطاف کمتری نسبت به کارت ضبط رابط USB می دهد. 
با این حال، اگر فقط قصد دارید بازی های رایانه شخصی را پخش کنید، این انتخاب بهتری است زیرا پهنای باند و کیفیت تصویر بسیار بهتری را ارائه می دهد.
Thunderbolt 3: رابط های Thunderbolt 3 در رایانه های اپل و مک بوک ها رایج ترین هستند. 
اگر از یک دستگاه اپل استریم می‌کنید، احتمالاً می‌خواهید یک کارت ضبط با این رابط دریافت کنید.

ورودی و خروجی
ورودی و خروجی نحوه اتصال کارت ضبط شما به دستگاه شما را توضیح می دهد. 
اکثر آنها با HDMI یا USB سازگار هستند، اگرچه برخی ممکن است فقط با انواع خاصی از کابل ها سازگار باشند.
اطمینان حاصل کنید که یکی را دریافت می کنید که به کابل مناسب وصل می شود. 
در غیر این صورت، شما برای مبدل های کابل به مشکل میخورید.
همچنین باید کابل هایی را که سیستم بازی شما استفاده می کند بررسی کنید. 
بیشتر آنها از کابل های HDMI استفاده می کنند، اگرچه تعداد کمی از آنها پورت USB را نیز ارائه می دهند. 
اگر شما یک گیمر هستید، برخی از سیستم ها، مانند Nintendo 64، الزامات کابل خاص خود را دارند.

کیفیت تصویر و فیلم
بینندگان بالقوه امیدوارند با دیدن و شنیدن کیفیت صدای و ویدیوی واضح احساس کنند در دنیای شما غوطه ور شده اند، نه اینکه با تصاویر مبهم و گیج کننده دائمی از آن خارج شوند.به همین دلیل است که مشخصات متفاوتی که کیفیت تصویر و ویدیوی یک کارت ضبط را تعیین می کند مهم است.

نرخ فریم یا تعداد تصویر در ثانیه را که کارت ضبط می‌تواند ارسال کند را در نظر بگیرید.
اکثر کارت های عکاسی مدرن دارای نرخ فریم حدود 60 فریم در ثانیه یا فریم بر ثانیه هستند.
اگر قصد دارید به عنوان یک استریمر گیمر امرار معاش کنید، چیزی کندتر از آن را انتخاب نمی‌کنم، زیرا باعث می‌شود بازی شما عقب بماند، که به خصوص اگر قصد دارید بازی‌های اکشن با اکتان بالا مانند Call of Duty را استریم کنید، آزاردهنده است.
اگر یک پادکست ویدیویی تولید میکنید، می‌توانید با سرعت 30 فریم در ثانیه کار کنید.

وضوح
عامل دیگری که کیفیت فیلم را تعیین می کند وضوح تصویر است. 
حداقل، شما می خواهید کارت ضبط خود را با کیفیت 1080p (FullHD) انجام دهید.
اگر قصد پخش جریانی UHD را دارید، می‌خواهید یک کارت عکس بگیرید که می‌تواند از وضوح تصویر و ویدیو 4K و HDR10 پشتیبانی کند.
قبل از اینکه فوراً به کارت ضبط با بالاترین وضوح ممکن برسید، به این فکر کنید که آیا واقعاً نیاز به پخش جریانی HD دارید یا خیر.
اگر تجهیزات دیگری مانند سرعت پهنای باند خود برای پشتیبانی از وضوح و سرعت نداشته باشید، کارت ضبط با قابلیت پخش با کیفیت 4K بی فایده است.
کارت‌های ضبط 4K و HD نیز به فضای ذخیره‌سازی گسترده نیاز دارند و نسبت به همتایان 1080p خود گران‌تر هستند.

قیمت
به راحتی می توانید با مشخصات دقیق یک کارت ضبط که نوید تغییر حرفه استریم شما را می دهد، مجذوب شوید. 
با این حال، باید مراقب بودجه و پهنای باند خود باشید.
بسته به آنچه می‌خواهید پخش کنید، ممکن است یک کارت ضبط گران‌تر بهترین انتخاب برای شما نباشد.
بیشتر افزایش قیمت ها به کیفیت تصویر – و به ویژه وضوح – مربوط می شود، اما اگر بقیه تنظیمات استریم شما از تصاویر UHD پشتیبانی نمی کند، پس ارزش پرداخت پول برای کارتی را ندارد که می تواند ویدیوها را با کیفیت 4K ضبط کند.
شما همچنین می خواهید در هنگام تنظیم بودجه تجهیزات خود به اهداف پخش خود فکر کنید.
اگر می‌خواهید استریمینگ را به یک سرگرمی جانبی پردرآمد یا حتی یک حرفه تبدیل کنید، ارزش این را دارد که پول اضافی را برای یک کارت ضبط با کیفیت بالا خرج کنید.
اگر هنوز تصمیم دارید یا مطمئن هستید که می‌خواهید چند بازی را برای دوستانتان پخش کنید، به سراغ گزینه مقرون به صرفه بروید.
در نهایت، می‌خواهید کارتی را انتخاب کنید که استفاده از آن آسان باشد.
برخی از کارت های کپچر مستقیماً آماده استفاده هستند و با نرم افزار داخلی عرضه می شوند، در حالی که برخی دیگر فرآیند نصب پیچیده تری دارند.
این به شما بستگی دارد که تعیین کنید آیا زحمت اضافی نصب ارزش آن را دارد یا خیر.
 
هنگام نگاه کردن به کارت‌های ضبط، بررسی کنید که چه نرم‌افزاری در آن گنجانده شده است .
بسیاری از آنها نرم افزار خود را از قبل نصب کرده اند، بنابراین شما فقط باید کابل ها را وصل کنید و شروع به بازی کنید.
برخی دیگر ممکن است از شما بخواهند که نرم افزارهایی مانند 
OBS یا XSplit را جداگانه نصب کنید. 
اکثر استریمرهای مبتدی از قبل با این نرم افزار آشنا هستند زیرا می توان از آن برای استریم بدون کارت کپچر استفاده کرد، بنابراین مشکلی نخواهد داشت.
اگر می‌خواهید قابلیت‌های بیشتری از کارت ضبط خود داشته باشید، مشخصات را بررسی کنید تا ببینید آیا نرم‌افزار اضافی دارد یا خیر.
برخی از کارت‌های ضبط دارای نرم‌افزار ویرایش اولیه داخلی هستند که به شما امکان می‌دهد ویدیوها را بدون دانلود یا بسته‌های نرم‌افزاری اضافی ویرایش کنید.
برخی دیگر گزینه هایی برای میکس صدا، تنظیم خودکار وضوح یا سایر قابلیت ها دارند.
اگر یک کارت کپچر با نرم افزار اضافی می خواهید، قبل از پرداخت اضافی مطمئن شوید که واقعاً به آن نیاز دارید.

بازگشت به بالا